תריס חשמלי לא עולה – מהן הסיבות וכיצד מטפלים בזה?

ההחלטה להתקין תריסים חשמליים היא החלטה חכמה ומשתלמת לטווח הארוך, התריס החשמלי נחשב למוצר עמיד ואמין, יש אפשרות לחבר אותו למערכת בית חכם וקל לתפעל את התריס ולשלוט בכמות האור החודרת לבית. כיום, בבנייה המודרנית נהוג להתקין תריסים חשמליים בכל הבית או הדירה, ואם מבצעים שיפוץ מקיף בנכס נהוג להחליף את התריסים הישנים לדגם מתקדם וחשמלי.
כדאי לדעת כי יש תקלות שונות האופייניות לתריסי החשמלי, ואחת מהבעיות הנפוצות ביותר היא תריס חשמלי לא עולה. מה הסיבות המרכזיות לכך שתריס הגלילה החשמלי ממאן לעלות וכיצד מטפלים בבעיה? המדריך הבא עושה סדר בנושא ומסייע לנו לטפל בתריס שלא עולה בשיטות עשה זאת בעצמך.

הסיבות המרכזיות הגורמות לתריס החשמלי לא לעלות

הסיבות העיקריות לתקלה הנפוצה שבה התריס לא עולה הן:

קרע ברצועה – בתריס החשמלי יש רצועות ייעודיות המחברות בין שלבי התריס לבין המנוע החשמלי, אם הרצועה סובלת מבלאי גבוה והיא נקרעת התריס לא יכול לעלות ואין אפשרות גם לסגור אותו.
תקלה במנוע – אם התריס לא עולה כדאי לבדוק את המנוע החשמלי מאחר וככל הנראה יש בו תקלה מסוימת, אך ייתכן שהמנוע חלש מידי לכן יש להחליפו בחדש.
בעיה במתלים – המתלים של התריס החשמלי מחברים את השלבים אל מוט התפיסה הממוקם בארגז של התריס. במקרים מסוימים יש בעיה במתלים וצריך לתקן או להחליף אותם.
שלבי התריס תקועים בארגז – במצבים מסוימים השלבים של התריס יוצאים ממקומם, בדרך כלל בגלל חדירת עצם זר המפריע לתנועה החלקה של התריס או עקב שימוש מוגזם.
בלאי טבעי – יש חלקים ורכיבים בתריס ובמנוע הסובלים מבלאי טבעי יחסית מהיר.
שימוש לא נכון – תקלה אופיינית בתריס החשמלי עקב שימוש מוגזם או לא נכון.
חומרי גלם באיכות ירודה והתקנה לקויה – אם התריס החשמלי הקיים עשוי מחומרי גלם פשוטים סביר להניח שאנחנו נסבול מלא מעט תקלות. כמו כן, התקנה לא מקצועית של התריס עשויה לגרום לתקלה הנפוצה שבה התריס לא עולה.

כיצד מטפלים נכון בתריס שלא עולה?

אם התריס החשמלי בבית או במשרד לא עולה ניתן לבדוק מה הסיבה לכך, ובמקרים רבים אפשר לטפל בבעיה לבד. יש תקלות המחייבות הזמנת בעלי מקצוע מיומנים, למשל מנוע תקול או תקלה המחייבת החלפת מתלים ו/או רצועות.

אפשר לתקן תקלות פשוטות כמו שלבים תקועים בארגז, יש לאתר את העצם הזר שגרם לשלבים לצאת ממקומם, וכדי לתקן את התקלה יש לפתוח את הארגז ולהחזיר את השלבים למקומם הנכון.

אם יש לנו כלי עבודה ורקע טכני אנחנו יכולים להחליף לבד את המתלים או הרצועות, אך עדיף לעשות את התיקון בעזרת אדם נוסף.

בתקלות מנוע יש להזמין בעלי מקצוע ואין לקחת סיכונים מיותרים. אם הבעיה נגרמת בגלל איכות חומרי הגלם וההתקנה כדאי להזמין טכנאי מקצועי מחברת תריסים מובילה ולקבל ייעוץ והכוונה כיצד לתקן את התריס ולשדרג אותו כדי להימנע מתקלות רבות.

מתי צריך להחליף מנוע ו/או תריס חשמלי?

לעיתים אין ברירה ועלינו להחליף מנוע כדי לתקן את הבעיה. אם לאחר כיוון המנוע התריס לא פועל היטב, ואם בודקים את המנוע ורואים שהוא לא מתאים למשקל התריס – מומלץ להשקיע במנוע חזק ואיכותי. יש לציין כי תריס גלילה חשמלי המיוצר על ידי חברה מקצועית ואמינה כמעט ואינו סובל מתקלות. יחד עם זאת יש בלאי של חומרי הגלם ובמקרים מסוימים המתקין ימליץ על החלפת התריס במקום תיקונים חוזרים ונשנים.

דילוג לתוכן