מדריך לבחירת שער חשמלי לבניין

שער חשמלי הוא החסם המבדיל בין השטח הציבורי של הרחוב ובין בניין המגורים שלכם, וכאשר ישנן לא מעט מכוניות שצריכות להיכנס לחניון בכל יום – המשימה יכולה להיות מורכבת, בוודאי אם רוצים למנוע מזרים להיכנס עם מכוניתם. מצוקת החניה רק הולכת וגוברת בשנים האחרונות בכל הערים, וועדי בתים נמצאים בחיפוש מתמיד אחר פתרונות יצירתיים שיסייעו להם לשמור על החניון, אז אילו סוגי שערים חשמליים יש לבניין המשותף וכיצד הם שונים משערים לחנייה פרטית? כל הפרטים בהמשך הכתבה.

סוגי השערים החשמליים לבניין משותף

ישנם שני שערים מבוקשים לכניסה לחניונים של בנייני מגורים והם מחסום זרוע חשמלי ושער נגרר לבניין. מחסום הזרוע החשמלי הוא אולי השער הנפוץ ביותר בכניסה לחניוני בניינים משותפים וזאת בשל העובדה שהוא נוח מאוד לשימוש, הוא זול להתקנה והוא עושה את עבודתו נאמנה – מונע את כניסתם של רכבים לא רצויים לחניון. השער מתאים לפתיחה מרובה, כך שאם מדובר על חניון עם תנועת מכוניות רבה, מחסום הזרוע מתאים להם במיוחד. המחסום מורכב ממנוע אליו מחובר מוט שנפתח ונסגר בזווית של 90 מעלות, השער עמיד במיוחד ואם לא נתקעים בו הוא יכול לעבוד שנים רבות ולספק עבודה רציפה ונוחה.

השער הנגרר לבניין מספק כיסוי רחב יותר, ובמידה ויש רצון בשער שיספק הגנה מלאה ולא יאפשר גם מעבר של הולכי רגל אל תוך החניון, הוא הפתרון המושלם. השער גבוה יותר אם משווים אותו למחסום זרוע חשמלי, הפתיחה שלו איטית יותר, לכן הוא פחות יתאים לבניין בו תנועה ערה במיוחד של מכוניות. 

מדובר למעשה על פרופיל מתכת גדול במיוחד שנע על גבי מסילה. הוא יכול להיות מעוצב בהזמנה ולהתאים את עצמו לעיצוב הכללי באזור שסביבו ולספק פרטיות מוחלטת וגם הבנה לאזור החניון. יש צורך לבנות עבור השער מסילה, אך במקרים בהם לא ניתן לבנות את המסילה, למשל כשיש בעיה עם יישור הקרקע, ניתן להתקין שער מרחף, או בשמו המקצועי – שער קונזולי.

במידה ומדובר בחניון מקורה של בניין, ניתן לבצע התקנה של שער מתרומם או שער גלילה, גם הם נפתחים באופן איטי יותר ומחירם גבוה יותר, אך הם מספקים פרטיות מוחלטת ומונעים כניסה של גורמים לא רצויים לחניון התת קרקעי.

מבחינת טכנולוגיות פתיחת השערים על כל סוגיהם, קיימות שתי אפשרויות עיקריות – פתיחה באמצעות אפליקציה מובנית בסלולר ופתיחה באמצעות שלט רחוק. בדרך כלל כשמדובר על בנייני מגורים קטנים, אפשרות של שלט רחוק נחשבת נוחה, אך כשמדובר על בניינים עם דיירים רבים אופציית הסלולר נוחה ומשתלמת יותר כלכלית.

ההבדל בין שער חשמלי בבניין עם חניון קטן לעומת בניין בעל שטח חניון גדול

ניתן להתקין כמעט את כל סוגי השערים לכל בניין מגורים, כשההבדלים ביניהם יעמדו על גודלם, בשימוש בהם ובמחיר שלהם בהתאמה. לחניונים גדולים וחניונים תת קרקעיים יש צורך בחשיבה על נוחות שימוש, פתיחה מהירה וגם יש לקחת בחשבון נושאים כמו פרטיות ומניעת כניסה של גורמים שאינם מהבניין, למשל, כשמדובר על בניין קומות בו דיירים רבים אך הוא נמצא בלב העיר ובאזורים בהם יש חשש שיכנסו גורמים לא רצויים, מומלץ לחשוב על פתרון שאולי יהיה יקר יותר כמו שער נגרר אטום לגמרי, גם אם הוא יבוא על חשבון פתיחה מהירה של החניון. כשמדובר על שערים לחניה פרטית או לבניין עם מעט דיירים יש לחשוב על נוחות אך גם על פרטיות ואולי על חיסכון במחיר שכן מעט אנשים נושאים בנטל מחיר ההתקנה.  

שערים המיועדים לחניה פרטית

כשמדובר על חניה פרטית, ניתן להתקין שערים מגוונים ובהם שער גלילה באזורים בהם אין מקום לשער אחר, כשיש אפשרות פתיחה נוחה ניתן לבחור בשער כנף אחד או שער עם שתי כנפיים, ישנם גם שערי חניה מתקפלים, שערי הרמה לחניות בהן אין מקום לפתיחה אחרת, שערים נגררים וגם שער מחסום חשמלי עם זרוע כדי לתחום אזור חניה מסוים בחצר.

 
דילוג לתוכן