התאמת תריסי גלילה לבניין לאחר שיפוץ

אחרי חודשים ארוכים הגעתם בשעה טובה לשלבים האחרונים של שיפוץ הבניין שלכם? אחת המשימות שיהיה עליכם להתמודד איתה במסגרת זו היא המשימה של התאמת תריסי גלילה לבניין לאחר שיפוץ. תהליך ההתאמה, על אף שהוא יכול להיראות לכם פשוט וטריוויאלי, הוא תהליך שדורש ידע מקצועי וכן עמידה בשורה של תנאים, לרבות תנאים רגולטוריים ועל כך נדבר בשורות הבאות.


מה זה תריסי גלילה?

תריסי גלילה הם אותם תריסים שב-99% גם מותקנים בבית שלכם. אלו הם אותם תריסים שבנויים משלבים צרים המחוברים זה לזה ושפתיחתם מתבצעת על ידי גלילה כלפי מעלה וסגירתם על ידי גלילה כלפי מטה. בעבר היה התפעול של תריסי הגלילה תפעול ידני בלבד באמצעות רצועת בד עבה שהייתה מחוברת למנגנון גלילה המחובר לתריס. כיום, קיים מעבר אינטנסיבי על הפורמט של תריס גלילה חשמלי שבו מחובר מנוע חשמלי שאחראי על גלילת התריס מעלה או מטה.


מה כולל התהליך של התאמת תריסי גלילה לבניין הוספת מרפסות שמש ?

ובכן, הדבר הראשון שיש לבחון בתהליך ההתאמה הוא נושא היתר הבניה לפרויקט בניית מרפסות שמש . מאחר ותריס הוא פריט שנראה כלפי חוץ, שינוי או החלפת התריס חייבת לקבל היתר בניה בכל מקרה שבו צורת וצבע התריס שונים ביחס לתריס המקורי. המשמעות היא שאם אתם מעוניינים לעבור מהגוון הבהיר לגוון של חום כהה ולבטח לגוונים שונים אחרים, יהיה עליכם לקבל לכך אישור מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה. שנית, חשוב מאוד לבצע מדידות למפתחי החלונות על מנת לייצר את התריסים הנדרשים ברוחב הנדרש. שינויים קלים של מ"מ בודדים ברוחב השלבים ביחס לרוחב המפתח יכולים לגרום למצבים חוזרים ונשנים של תריס תקוע ולכן חשוב מאוד לבצע את המדידות הללו בכל מקרה שבו תהליך תוספת מרפסת בבניין קיים נגע גם בחלונות ובמפתחי החלונות של הדירות בבניין.

לבסוף, עליכם לקבל החלטה לגבי סוגי התריסים שתרצו להתקין. ישנו כיום מגוון רחב של סוגי תריסי גלילה לרבות תריסים מפלסטיק מוקצף, תריסי אלומיניום, תריס משוך, משוך אור ועוד. כמו כן, עליכם להחליט האם אתם רוצים תריס בתפעול ידני או בתפעול חשמלי ובהיבט זה ייתכן ותצטרכו להגיע לאחדות דעים בין כלל השכנים. תריס בתפעול חשמלי יכול לכלול גם פורמטים של תריסי אלומיניום משוכים ומשוכים-אור בעוד שתריסים ידניים יתבססו על פלסטיק או פלסטיק מוקצף. שני סוגי התריסים הללו, פרט לצורת התפעול שלהם, יכולים גם להיראות מאוד שונים והתקנה פרוביזורית שלהם בדירות הבניין יכולה לגרום לפגיעה בחזות האסתטית של הבניין בניגוד להיתר הבנייה. בכדי להימנע מזה, ייתכן שתצטרכו להגיע להחלטה מוסכמת על כלל הדיירים לגבי סוגי התריסים, צורת התפעול שלהם ולבטח הגוון שלהם. את התהליך של התאמת תריסי גלילה לבניין לאחר שיפוץ אתם רוצים בכל מקרה לעבור בליווי גורמים מקצועיים המתמחים בתחום זה.