פתרונות אבטחה למבני תעשיה מבוססי בנייה מתקדמת

מבני תעשייה ממוקמים בדרך כלל באזורי התעשייה הראשיים בסמוך או בתוך הערים הגדולות וביישובים שונים. מבני תעשייה נחשבים ליעד אטרקטיבי עבור כנופיות הפורצים וארגוני הפשע, הפורצים מבצעים את זממם בעיקר כאשר המבנה עומד שומם ולאחר שעות הפעילות במקום, וכמובן בלילות, בסופי שבוע ובחגים.

 
כדאי לדעת כי חלק גדול ממבני התעשייה מוקם כיום בשיטות של בנייה מתקדמת ומהירה, זו טכניקה נפוצה בענף הבנייה וניתן להקים מבנים תעשייתיים בכל גודל במהירות, תוך חיסכון משמעותי בעלויות הבנייה ובמינימום פגיעה בסביבה.


כדי להגן על מבני תעשייה ולהקשות על הפורצים לחדור למבנה ולגנוב ציוד, מלאי, מוצרים ועוד, חשוב למגן את המבנה באמצעות שערים, סורגים, דלתות נגללות חשמליות מחומרים חזקים ועמידים ובעזרת פתרונות מיגון ואבטחה נוספים כמו מערכת אזעקה, מנגנוני נעילה משוכללים, מצלמות במעגל סגור ומוקד סיור ואבטחה.

בנייה מתקדמת – רקע כללי

בארצות הברית ובאירופה תחום הבנייה המתקדמת מפותח מאוד ונחשב לפופולרי. בישראל עדיין מקובל לבנות מבנים בשיטות בנייה מסורתית ומיושנות המבוססות על בטון לעומת שלד פלדה בבנייה המתקדמת. הבנייה המתועשת והמתקדמת יותר מבטיחה חיסכון ניכר בעלויות הבנייה, לפחות 30%, ויתרונות חשובים נוספים כמו עמידות גבוהה, בידוד תרמי ואקוסטי מיטבי, תחזוקה קלה, פשוטה וזולה יותר, חיסכון בהוצאות המיזוג וניתן להקים את המבנה בזמן קצר בהרבה לעומת הבנייה קלאסית עם שלד בטון.

שערים כפתרון אבטחה למבני תעשייה

במהלך התכנון של מבנה תעשייה כדאי להתייחס ולהוסיף לשרטוט ולתכנון גם פתרונות מיגון ואבטחה עמידים וחזקים. אחד הפתרונות היעילים ביותר לאבטחת ולמיגון מבני תעשייה שונים, לרבות מרלו"גים, בתי מלאכה, מוסכים ומפעלים, הוא התקנת שער חשמלי. את השער החשמלי אפשר למקם בכניסה למתחם בו ניצב המבנה התעשייתי או בפתח הכניסה למבנה.

יש שערים מסוגים שונים, עדיף להשקיע בשער חשמלי מפלדה מגולוונת ועמידה בפני קורוזיה, את השער ניתן להתקין בפתח המבנה, כלומר שער גלילה חשמלי, ויש אפשרות לתכנן ולהתקין שער חשמלי בפתח המתחם, בחניון המשרת את עובדי החברה והלקוחות ובמיקומים נוספים בהתאם למאפייני המבנה, צרכי הלקוח ותרחישי הסיכון האפשריים.

שער גלילה חשמלי יכול להיות מהיר כדי לאפשר מעבר נוח ויעיל ללא עיכובים לתוך המבנה ובתוכו. כמו כן, יש מגוון מנגנוני הפעלה של שערי גלילה, לרבות אפליקציה בנייד, מתג חשמלי המותקן על הקיר, שלט רחוק ועוד.

סורגים כפתרון אבטחה למבני תעשייה

סורגי גלילה למבני תעשייה נחשבים לפתרון מיגון ואבטחה יעיל ואפקטיבי. הסורגים מיוצרים מחומרים חזקים ועמידים, קל לתפעל אותם והתחזוקה הנדרשת מינימלית. סורגי גלילה מבטיחים הגנה מיטבית בפני כניסת אורחים לא רצויים לתוך המבנה, וניתן לייצר את התריס בהתאמה אישית לצרכי הלקוח וגודל הפתח. את הסורגים אפשר לייצר מחומרים שונים כמו פלדה ואלומיניום, לחנויות ולמבני תעשייה כמו אולמות תצוגה ניתן להתאים תריסי גלילה שקופים מפוליקרבונט.

פתרונות אבטחה נוספים למבני תעשייה

לאחר בחירת פתרונות האבטחה בהתאם לסיכונים ולתרחישים השונים, חשוב למגן את המבנה התעשייתי באמצעות פתרונות מיגון ואבטחה נוספים כמו מערכת אזעקה, מערכת מצלמות במעגל סגור, מנעולים מתוחכמים וקשים לפריצה, מנגנוני נעילה מתקדמים טכנולוגית למשל מנגנון ביומטרי, ויש עוד פתרונות מיגון, למשל חיבור למוקד אבטחה ומערכת בקרת כניסה עם כרטיס חכם או מערכת ביומטרית.