שיפוץ חנות והוספת אלמנטים – תכנון, עלויות וביצוע

המשק הישראלי מתחיל לחזור לשגרה המבורכת, ולאחר הסגרים הממושכים והמגבלות הרבות, גם החנויות חזרו לפעילות מלאה, כמובן בצל הנחיות משרד הבריאות. לקראת החזרה לשגרה כמעט מלאה, כדאי לנצל את המצב והזמן לצורך שיפוץ החנות. כדאי לנצל את התקופה הנוכחית כדי לבצע שיפוצים בעסק וחשוב להשקיע בעיצוב פנים מקורי וייחודי, במיתוג מחדש של החנות, בפתרונות אחסון חכמים ובשילוט פנים וחוץ.

חשוב לזכור כי הלקוחות רוצים לקנות רק בחנויות מעוצבות ונקיות, רוב הצרכנים מעדיפים לרכוש מוצרים שונים בחנות מושקעת המעניקה חוויית קניות מלהיבה ומרגשת, ורבים נמנעים מחנויות מוזנחות. לכן, כדאי להשקיע בשיפוץ יסודי ומקיף או בשיפוץ חלקי בחנות, זו השקעה משתלמת לטווח הרחוק, אך חשוב לתכנן את העבודות בעזרת אנשי מקצוע מיומנים ויש להתייחס לשיקולים רבים מעבר לנראות ולעיצוב, למשל פתרונות מיגון לעסק, הצללה, שלט חדש ומושך ועוד.

תכנון השיפוץ בחנות

לאחר שקיבלתם החלטה לשפץ את החנות לקראת החזרה לשגרה, חשוב לתכנן את העבודה על ידי אנשי מקצוע מיומנים. ניתן לבחור אדריכל או מעצבת פנים, עדיף לבחור מעצבת יצירתית ומנוסה המתמחה בעיצוב חנויות ומשרדים. יש אפשרות לבחור חברת שיפוצים מובילה המציעה שירות של מעצב פנים כחלק בלתי נפרד מהעבודה, בדרך כלל ללא עלות נוספת.  

ישנם שיקולים רבים כאשר מתכננים שיפוץ בחנות, מעבר לשיקולי העלות. החנות צריכה להתאים לתחום העיסוק, יש הבדל בין שיפוץ חנות בגדים לבין שיפוץ חנות המתמחה בכלי עבודה או בריהוט לבית. השיפוץ צריך להתאים לחזון העסק ומטרותיו, למיתוג הנבחר ולמאפייני קהל הלקוחות.

בעזרת השיפוץ ניתן למתג מחדש את החנות, כמו כן כדאי להשקיע בפתרונות מיגון אפקטיביים כמו תריס גלילה חיצוני או פנימי, סורגים, אזעקה, מצלמות במעגל סגור ועוד. כדאי לדעת כי תריס גלילה חשמלי מוכר על ידי חברות הביטוח כאמצעי מיגון יעיל, כך תוכלו להוזיל את הפוליסה, ומעבר לכך התריס משתלב היטב בחזית המבנה וניתן לצבוע אותו בהתאם לצבעי המותג.

כאשר מתכננים את השיפוץ יש לבחור בקפידה את אנשי המקצוע, כאשר קבלן השיפוצים אחראי על העבודות במקום כמו נגרות, חשמל, ריצוף, אינסטלציה בהתאם לצורך, עבודות גבס (קירות גבס, הנמכת תקרה עם תאורה נסתרת, קרניזים, מדפים, ריהוט מגבס וכו'), צבע, טיח, איטום ועוד. תכנון נכון מבטיח עבודה איכותית ומהירה, ללא עיכובים מיותרים. כדאי להגדיר מראש מסגרת תקציב, לעשות מכרז בין מספר קבלני שיפוצים, ומומלץ לבחור רק אנשי מקצוע מנוסים ואיכותיים.

טיפים חשובים לשיפוץ מוצלח ומשתלם בחנות

ההחלטה לשפץ את החנות, במיוחד עכשיו בתקופת הקורונה, אינה פשוטה בגלל החשש מהוצאה גדולה ועקב הפגיעה המשמעותית בהכנסות העסק במהלך השנה האחרונה לאור התפרצות הנגיף. בעל החנות מעוניין לשפץ את העסק כדי להבטיח חוויית קניות ייחודית ומלהיבה אך עליו להיות עם האצבע על הדופק מבחינת עלויות וסיכונים.

לכן, כדאי לבחור חברת שיפוצים אמינה המציעה תחת קורת גג אחת את כל הפתרונות והעבודות הנדרשים לשיפוץ החנות, במקום לבחור בעלי מקצוע בנפרד. את העיצוב ניתן לתכנן בעזרת מעצב, וכדי לחסוך בעלות העבודה אפשר לחפש קבלן שיפוצים המציע תוכנית עיצוב על ידי מעצבת שלו.

בנוסף, חשוב לתכנן פתרונות אחסון חכמים, להשקיע בעיצוב מקורי המתאים לטווח הרחוק ולא סגנון טרנדי שיוצא מהאופנה במהירות, וכדאי להשקיע לא רק בנראות החנות אלא גם באמצעי מיגון ואבטחה כדי למנוע מפורצים לבזוז את העסק וכדי להקשות על גניבה של מוצרים שונים על ידי לקוחות.

לסיכום, האביב בפתח והשגרה חוזרה, לכן זו עונה מצוינת לשיפוצים גם בחנות ולא רק בבית, אך כדאי לתכנן את העבודות היטב ולהיעזר באנשי מקצוע מנוסים ואמינים.