תריס גלילה חשמלי מול לא חשמלי

תריס גלילה נחשב לאחד מאמצעי המיגון היעילים והאפקטיביים ביותר להגנה על רכושכם בבית או בעסק. זהו פתרון מומלץ לכל מי שמעוניין למגן את הבית, החניה או את העסק שלו. התריס משמש גם לוויסות האור החודר למבנה, ומהווה גם פתרון אסתטי מרשים וייחודי המעלה את שווי הנכס. את תריסי הגלילה מתקינים על חלונות, דלתות ופתחים נוספים במבנה, כאשר גוללים את התריס מעלה חושפים את הפתח במלואו, ויש שתי אפשרויות תפעול לתריס – מנגנון ידני או מנגנון חשמלי.

בעבר הלא רחוק רוב העסקים ובעלי הבתים והדירות בחרו תריסי גלילה ידניים, התריס הידני מספק תחושת ביטחון לדיירים ולכל מי ששוהה במבנה, אך כדי להרים או לסגור את התריס יש להפעיל כוח ומאמץ פיסי מתון יחסית. לילדים ולמבוגרים קשה להתמודד עם המנגנון הידני, לכן כדאי לדעת כי ניתן להזמין תריס גלילה עם מנוע חשמלי, וכך קל לשלוט בפתיחת ובסגירת התריס, וניתן לחבר את התריס למערכת בית חכם באמצעותה ניתן לשלוט גם מרחוק במנגנון.

מה עדיף – תריס ידני או חשמלי?

תריס גלילה ידני הוא פתרון מיגון מומלץ בעיקר לבתים ולדירות, אך הוא עשוי להתאים גם לעסקים בהם כמעט ולא משתמשים בתריס, ובעיקר פותחים אותו בפתיחת העסק ובסוף היום סוגרים אותו כדי למנוע כניסת זרים ואורחים לא רצויים וכדי להקשות על כנופיות הפורצים המשתוללות ברחבי המדינה.

מחירו של התריס הידני זול יותר לעומת עלות התריס החשמלי, וגם ההתקנה פשוטה ומהירה יותר ברוב המקרים. עם זאת, לתריסי הגלילה החשמליים יש מספר יתרונות שלא ניתן להתעלם מהם. היתרונות העיקריים של התריס החשמלי הינם:

  • תפעול נוח המאפשר לכל אחד ואחת לסגור ולפתוח את התריס בלחיצת כפתור.
  • אפשרות לשלוט בתריס החשמלי גם מרחוק.
  • אפשרות חיבור התריס החשמלי למערכת בית חכם.
  • התריס החשמלי מעלה את ערך הנכס.
  • פתרון מיגון יעיל ומוכח נגד פורצים ואורחים לא רצויים.

חשוב לציין כי לתריס הידני והחשמלי ישנם מאפיינים דומים, שניהם מיוצרים משלבי אלומיניום, אך אפשר לבחור גם שלבים מחומרי גלם אחרים. מומלץ לרכוש תריסי גלילה עם שלבי אלומיניום כיוון שהם עמידים יותר בפני פגעי מזג האוויר, קשה לנסר אותם בגל חיזוקים מיוחדים והאלומיניום הוא חומר מבודד רעשים, חום וקור, לכן ניתן לחסוך גם בעלויות המיזוג של הבית או העסק.

איך לבחור?

אם אתם צריכים לקבל החלטה ולבחור בין תריס ידני לבין תריס גלילה חשמלי, כדאי לכם לשאול את השאלות הבאות:

  • האם תריס הגלילה יותקן בבית פרטי, בדירה או בעסק?
  • מהי רמת המיגון הנדרשת עבורכם?
  • האם התריס צריך להיות בעל כושר בידוד חום וקור?
  • האם התריס מיועד לעסק ואתם מעוניינים שלקוחות יוכלו לראות את חלון הראווה גם כאשר העסק סגור?

לאחר שעניתם על השאלות תוכלו להזמין תריס גלילה חשמלי או ידני, מומלץ להזמין את התריס רק מחברה מקצועית המתמחה בתכנון, ייצור והתקנת תריסי גלילה, סורגים, שערי גלילה ופתרונות מיגון נוספים לבית ולעסק.