האחריות הגדולה בהתקנת תריסי גלילה באזורים הומי אדם

במדינות אירופה קיימת תקנה ברורה מאד באשר להתנהלות באתרים הומי אדם.
במקומות בעלי תנועה מאסיבית של אדם מדי יום ישנה חשיבות מרבית להסדרת השירותים היומיומיים הניתנים במקום וכן שמירה על הומוגניות המתקנים הפועלים בקניונים ובאתרים הומי אדם אלו.
על מנת לשמור על הסדר והשקט בקניונים ובאתרים הומי אדם חשוב להסדיר באופן רשמי את הכניסות והיציאות מהמבנה ואליו.
הצבת שירותי אבטחה בכניסת הולכי הרגל והתקנת תריסים לקניונים בכניסת כלי הרכב הם חלק מהפעולות שבאמצעותן ניתן לשמור על השקט ועל הסדר גם באתרים בעלי תנועה של מאות אלפי אנשים מדי יום ביומו.

שמירה על סדר ושקט באזורים הומי אדם

השמירה על הסדר והשקט באזורים אלו מבוססת על התקנת נגללות לקניונים באיכות גבוהה.
התקנת נגללות לקניונים מוודאת את כניסתם ויציאתם המוסדרת של כלי רכב מהקניון ואליו כך שלא כל כלי רכב יוכל להיכנס ולצאת באופן חופשי.
את תריסי הגלילה לקניונים יש להתקין על פי תו תקן רשמי הקובע את התקנות והחוקים להתקנת התריסים.
תריסים בקניונים יכולים למנוע כניסתם של אורחים לא רצויים וכן אנשים העלולים להוות גורם מסוכן לכל השוהים בקניון.
במקום לאבטח את החניון במחסומים בלבד, התקנת תריסי גלילה בקניונים מבטיחה בקרה מלאה על הנכנסים והיוצאים ומאפשרת להנהלת הקניון להיות בבקרה מלאה על הנעשה באתר בכל רגע נתון. באמצעות מצלמות מתאימות ניתן לפקח על הנעשה מול תריסי הגלילה ולאשר או למנוע את כניסתן של מכוניות מיוחדות ו/או בעייתיות לקניון.

התקנה נכונה של תריסים

בעת ההתקנה של תריסי גלילה חשמליים לקניונים חשוב לוודא כי ההתקנה מבוצעת על ידי איש מקצוע.
מאחר ומדובר באזורים הומי אדם, תו התקן באזורים אלו מצריך התייחסות מיוחדת ודקדוק מקסימלי בהתקנה על מנת להבטיח את בטיחותם של השוהים בקניון בכל רגע נתון. תו התקן הישראלי קובע חוקים ותקנות ברמה ברורה מאד המבטיחה את ההתקנה הבטוחה של התריסים.

תקנים בהתקנת תריסים

יחד עם זאת ישנם מעט מאוד קניונים ובעלי עסקים המתקינים תריסים לעסקים על פי התקינה, דבר המגלה לנו כי למעשה תריסים רבים אינם תקינים.
ישנם לא מעט מתקינים פיראטיים בשוק וכמו כן, מתקינים רבים עושים את עבודתם באופן לא מדויק ובכך הופכים את התריסים בקניונים ללא לחוקיים.
תריסים לקניונים המותקנים על פי חוק צריכים להיות בעלי מערכות הגנה בעת פתיחת השער, חיישנים מתאימים המשנים את כיוון התנועה במקרה של מכשול, ספי מגן ועוד.