שער חניה מתקפל

שערים חשמליים, הקרויים גם "שערים לחניה פרטית", מהווים את אמצעי ההגנה של ביתנו מפני העולם החיצון. אנו מעוניינים בשער יציב וחזק וגם אטרקטיבי, כי בכל זאת, מדובר בדבר הראשון שרואים כשמגיעים לבקר בביתנו, ומה שאמור לשמור עלינו מפגע רע. ישנם מגוון סוגי שערים בשוק כיום, וביניהם שער החניה המתקפל. מהו שער חניה מתקפל ואילו סוגים נוספים קיימים כיום בשוק השערים?

שער חשמלי הוא השקעה לטווח ארוך. הסיבות שאנשים רוכשים כאלו רבות ומגוונות ונעות בין רצון וצורך לפרטיות, בטחון הבית והשוהים בו, ועד לאסתטיקה והנראות הכללית של הבית. ישנם סוגים רבים של שערים חשמליים בשוק, בין אם מדובר בשערי הזזה חשמליים או בשערי הרמה, המגוון רחב וזו לא שאלה של "האם הבית\העסק שלי יהיה מוגן", אלא שאלה של "איזה סוג של שער מתאים לי"? בשביל זה אנחנו פה.

אילו סוגי שערים חשמליים קיימים בשוק?

 
השערים החשמליים מופעלים, מן הסתם, על ידי מנוע. שערים קלים או כאלה שדורשים פחות סגירות ופתיחות מופעלים על ידי מנוע אלקטרו-מכני, בעוד ששערים כבדים ועמוסים יותר מופעלים על פי רוב באמצעות מנוע הידראולי. מטרתו של השער החשמלי היא להעניק לנו בטחון בכך שהוא שומר על רכבנו או כל דבר אחר שעליו נרצה לשמור בתוך ביתנו או העסק שלנו. ישנם מגוון רחב של שערים חשמליים כיום בשוק, וביניהם:

שערים בעלי כנפיים - שערים אשר נפתחים כלפי חוץ או לפנים בהתאם לצורך הלקוח. שערים אלו יכולים להיות בעלי כנף אחת המדמים פתיחה של דלת כניסה לבית, או לחילופין שני כנפיים אשר ייפתחו במקביל אחד מול השני.

שערים מרחפים - לא כמו בגן עדן, אבל דומה. השערים מהסוג הזה הם מוטות הברזל המקבילים לקרקע ויכולים להתרומם עד לזווית של 90 מעלות כלפי מעלה או להיפתח פנימה והחוצה.

שערים נגללים - שערים אלו הם למעשה תריס אשר עשוי על פי רוב מאלומיניום המתקפל אל תוך עצמו. שערים מסוג זה נמצאים בשימוש רחב היקף בקרב עסקים ומחסנים, ואף בחלק מהמקרים בבתים פרטיים.

שערים נגררים - שערים אלו מותקנים על גבי מסילה עליונה או תחתונה אשר גוררת אותם הצדה ומאפשרת כניסה חלקה ומהירה אל החניה.

שער הזזה קונוזולי - שער זה המכונה גם "שער מרחף" הוא שער חשמלי בעל מראה אסתטי שאינו דורש מסילות מיוחדות ולא משבש את פני הדרך מכיוון שהוא מוגבה מעל הקרקע ונראה "מרחף באוויר". גם השער הקונוזלי, כמו קודמיו, משמש למטרות רבות כדוגמת כניסה לבית ולחניית הרכב, בחניונים, כניסה למפעלים ומוסדות ציבוריים או אפילו בשער יישוב.

שער החניה המתקפל - דומים לאחיהם בעלי הכנפיים, אך ההבדל העיקרי ביניהם הוא שהם מורכבים מכמה יחידות המתקפלות בצורת אקורדיון כדי לחסוך במקום. שערים אלוו, הנחשבים על פי רוב שערים לחניה פרטית נחשבים לסוג השערים הפופולרי ביותר, בגלל זמינותם ומחירם הנוח ובעקבות הכנסתם אל התרבות האמריקאית כ"Garage Door", כמו בפתיח של תכניות טלוויזיה כדוגמת "משפחת סימפסון", שהפכו את השימוש בשער למבוקש ביותר.

האם קיים שער חניה מתקפל נייד או שהוא חייב להיות קבוע?


 שער חניה מתקפל, על פי רוב, חייב להיות מקובע למקום שבו מיקמתם אותו, אם כי כיום ישנם גם שערי חניה מתקפלים ניידים שאפשר להזיז ולמקם אותם בהתאם לצרכיכם. על מנת שתוכלו להתקין שער חניה כזה בביתכם עליכם לתכנן מראש את מבנה החצר ואזור החניה של הבית או העסק, אך לרוב יש צורך בגובה של 2 מטר ורוחב של 4 מטר (רוחב ממוצע המותאם לכניסה חלקה של רכב פרטי) כקוטר סטנדרטי עבור שער חניה מתקפל. חשוב להקפיד על לקיחת מידות מדויקת ככל הניתן בעת התקנת השער בכדי להימנע מאי נעימויות ועיכובים בעת התקנת השער. רצוי להתקין את השער על ידי מתקין מוסמך ומנוסה שיספק לכם את השירות המיטבי והאיכותי ביותר הנדרש להתקנת השער החשמלי של חלומותיכם.