כיוון תריס חשמלי – עשה זאת בעצמך

תריסים חשמליים הפכו לפופולריים מאוד בשנים האחרונות, הן בבתים פרטיים ובדירות מגורים והן בעסקים כמו חנויות, מוסכים, מפעלי תעשייה, רשתות שיווק ועוד. כל תריס חשמלי מצויד במנוע חזק ויעיל, עם זאת יש לבצע תחזוקה שוטפת כדי להבטיח תפעול יעיל ונוח של התריס החשמלי, ועל מנת למנוע בעיות עתידיות.

אחת לתקופה ניתן להבחין בכך שהתריס לא נסגר או נפתח בקלות וכתמול שלשום, ואם לא מכוונים את התריס החשמלי עלולים להגיע למצב בו שלבי התריס תקועים במקומם ומסרבים לעלות או לרדת, למרות הלחיצה על המתג או ניסיון הפתיחה של התריס באמצעות שלט. אם מתקשים לפתוח ולסגור את התריס החשמלי וכאשר מבחינים בתופעה ששלבי התריס אינם מאוזנים, יש לכוון את המנוע של התריס החשמלי. כיוון התריס יכול להתבצע על ידי טכנאי מיומן מטעם חברה מקצועית לייצור, להתקנת ולתחזוקת תריסי גלילה חשמליים, אבל אפשר לחסוך כסף ולכוון את התריס בשיטות עשה זאת בעצמך.

כיוון מנוע חשמלי של תריס גלילה

כדאי לדעת כי יש בשוק התריסים המקומי שני סוגים עיקריים של מנועים חשמליים לתריסים. ניתן לכוון את שני הסוגים אך אופן הביצוע מעט שונה בגלל המנגנון הייחודי לפתיחת וסגירת התריס.

כיוון מנוע עם לחיצים:

ישנם תריסים חשמליים נגללים המגיעים עם מנוע שלצדו מותקנים שני לחיצים. כדי לכוון את מנוע התריס החשמלי יש ללחוץ ולשחרר את הלחיצים הייעודיים בדרך הבאה:
•ללחוץ פנימה את שני הלחיצים הנמצאים ליד המנוע החשמלי, חשוב ללחוץ עליהם יחד ולא בנפרד.
•להוריד את התריס החשמלי ולעצור אותו באופן ידני בגובה המתאים.
•לשחרר את אחד הלחיצים ולכוון את התריס בכיוון ההרמה.
•לכוון את התריס בעזרת לחיצה על הלחיץ השני, בדרך דומה.
•ללחוץ את שני הלחיצים פנימה למקומם, להעלות את התריס למיקום נכון ולשחרר את הלחיץ.

כיוון מנוע עם בורג לכיוון התריס:

תריסים חשמליים רבים מצוידים במנגנון כיוון המבוסס על ברגים ייעודיים, זו פעולה פשוטה ומהירה. כדי לכוון את התריס יש לבצע את הפעולות הבאות:
•פתיחת המכסה העליון של התריס החשמלי כדי להגיע לברגים לכיוון התריס.
•סיבוב בורג הכיוון (עם או נגד כיוון השעון).
•בדיקה של פתיחת וסגירת התריס, כוונון אחרון עדין וסגירת הכיסוי.
לפני שמתחילים בכיוון מנוע התריס החשמלי חשוב לבדוק איזה מנגנון כיוון קיים. יש באינטרנט סרטונים רבים המראים כיצד לכוון סוגים שונים של תריסים, וניתן לפנות לחברה שייצרה את התריס כדי לקבל הסברים מפורטים. יש להקפיד על כיוון זהיר, בלי להפעיל לחץ או כוח על בורגי או לחיצי הכוונון אחרת עלולים לגרום לנזק לרכיבים הקטנים והתיקון יחייב איש מקצוע מנוסה.

מתי חייבים לכוון את המנוע של התריס החשמלי?

כיוון התריס נחוץ כאשר שלבי תריס הגלילה יוצאים איזון, לכן קשה לסגור או לפתוח את התריס באופן מדויק. אם התריס יוצא מאיזון בגלל סיבות מוכרות ונפוצות כמו עצם זר המפריע לתפקוד התריס ומוציא אותו מאיזון, כוח שהופעל על התריס, מסילה מלוכלכת או נזק לרכיב קטן, מומלץ לכוון את התריס בהקדם.
אם לא מכוונים את התריס הלא מאוזן מסתכנים בהחרפת הבעיה ובנזקים קשים למכלולי התריס והמנוע, ואז התיקון יהיה מורכב ויקר.

מתי בכל זאת כדאי לפנות לעזרה מקצועית? אם אתם מתקשים לכוון את התריס בשיטות עשה זאת בעצמך מומלץ לפנות לאנשי המקצוע. כמו כן, לעסקים וללקוחות שיש להם תריסי גלילה חשמליים מסיביים ומתקדמים כדאי לבצע תחזוקה שוטפת על ידי אנשי מקצוע מיומנים, ובמסגרת התחזוקה הטכנאי דואג לכיוון המנוע ולתפקוד תקין ויעיל של התריס

השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן