מאפייניו של תריס לחדר השינה

תריס לחדר השינה נהפך למצרך חובה עבור מי מאיתנו שמעוניין לשפץ ולחדש את ביתו או דירתו, אך מהם הדגשים החשובים עליהם יש להקפיד בעת בחירת התריס הבא לחדר השינה שלכם, הן מבחינת חומרי הגלם, הן מבחינה פונקציונלית, התחזוקה ונוחות השימוש. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם בוחרים את התריס הבא לחדר השינה שלכם.
 
אומרים שהמטבח זה הלב של הבית, אבל זה לא אומר שצריך להתעלם גם מחדר השינה, כנראה החדר הכי חשוב בבית שלכם. חדר השינה זה המקום שבו אנו מבלים את הזמן המירבי ביותר במהלך שהותנו בבית - המנוחה, ההתכוננות אל היום הבא, וכמובן השינה. בעקבות כך שהאדם הממוצע ישן כשליש מחייו, השינה חשובה לבריאותכם לכן בהחלט חיוני שלחדר השינה שלכם יהיה תריס איכותי ומדויק לצרכים שלכם.
 
כאשר אתם בוחרים את התריס הבא לחדר השינה שלכם חשוב שתזכרו שהחדר הזה הוא המקום המוגן שלכם מפני העולם, ועליכם לבחור תריס שגם יספק לכם פרטיות מקסימלית וגם ימנע מאור השמש האכזרי לחדור אל החדר ולהאיר אתכם כשמגיע הבוקר. תריס הוא התקן שבנוי בדרך כלל מחומר קשיח ועשוי משלבים שמונח על אדן חלון כדי לווסת ולשלוט בכניסת האור לחדר. המילה "תריס" מגיעה מהמילה היוונית Thyreds, שזה היה הכינוי של המגן של הלוחם היווני הממוצע.

כיום ישנו בשוק מגוון רחב של תריסים שונים, וביניהם ניתן למנות את תריסי הגלילה, תריס ההזזה והתריסים החשמליים.

למה צריך לשים לב כשאנו קונים את התריס שלנו?


 ישנם מספר מאפיינים אליהם צריך לשים לב כאשר אנו רוכשים את התריס הבא שלנו.

חומר הגלם - עליכם לחפש תריס שעשוי מחומר יציב וחזק, שיוכל לעמוד מול איתני הטבע או פריצות לבית. חדר השינה שלכם אמור להיות המקום המוגן והבטוח ביותר בעולמכם, ועל כן יש צורך לרכוש תריס שעשוי מחומר גלם איכותי שלא יתקלקל או יישבר בקלות, אלא יחזיק מעמד זמן רב וישרת אתכם נאמנה לאורך תקופה ארוכה מאוד. כך למשל, אלומיניום הוא חומר אמין ופופולרי יותר מפלסטיק ועץ.

פונקציונליות זה שם המשחק - תריסים בהגדרתם אמורים להיות פונקציונליים ולבצע שתי משימות - לשמור על פרטיותכם ולשלוט על מידת האור בחדר השינה. עליכם לבחור תריסים קלים לשימוש שתוכלו להשתמש בהם ככל שתזדקקו, ולא תריסים שרק נראים טוב ובפועל לא עוזרים לכם במאומה. התריסים הטובים ביותר לצורך מטרת שמירת הפרטיות שלכם, למשל, הם תריסים בעלי בד כפול שנפתחים בגלילה, שמבטיחים רמת פרטיות שקשה למצוא עם תריסים אחרים.

גודל החלונות - עליכם להתאים את התריסים לגודל החלונות בחדר השינה שלכם. אם החלונות גדולים ורחבים יחסית, תריסים אנכיים הם בחירה פונקציונלית ופופולרית עבור חדרים עם חלונות גדולים על ידי כך שהם מספקים שליטה בפרטיות ובעוצמת האור בחדר. תריסים אלו דורשים תחזוקה נמוכה יחסית, פרקטיים וניתן להשיג אותם במגוון רחב של גוונים וצבעים.

תחזוקת התריסים - בואו נודה באמת, אין לכם כוח להתעסק עם התריסים שלכם ואתם לא צריכים. אתם צריכים למצוא תריסים שקל לתחזק ולתקן, נוסף על מחיר זול יחסית ותנועה חלקה שלהם. תריסים עם מערכת גלילה, לדוגמה יכולים להיות נפלאים לצורך מטרה זו, עם עלות תחזוקתם הזולה והנגישות שלהם לכל דורש וקונה.

ישראל היא מדינה שטופת שמש כך שיהיה חכם להשקיע בתריסים איכותיים שיוכלו לשלוט בכמות השמש שנכנסת אל חדר השינה שלכם וגם יהפכו אותו לפנינה אסתטית בתוך הבית שלכם. הפתרון המומלץ לחדרי שינה הוא להתקין תריס סורג חשמלי, התריס מספק הגנה יעילה בפני פורצים ונפילות, ניתן לשלוט בכמות האור החודר לחדר, אפשר לחברו למערכת בית חכם ולשלוט בו מרחוק, והוא נוח לתפעול ולתחזוקה.