תריס לחלון ממ"ד – כך תבחרו תריס לחלון בממ"ד

הממ"ד נחשב לחדר המוגן והחשוב ביותר בבית הישראלי הממוצע, אך האם ניתן להתאים לו תריס ועדיין לשמר את רמת הבטיחות הגבוהה? המאמר הבא יסביר לכם אילו סוגי תריסים ניתן להתקין, אם בכלל, בחדר הביטחון בבית או בעסק.
התקנת תריס בממ"ד נחשבת למורכבת יותר בהשוואה לבחירת ולהתקנת תריס בחדר אחר במרחב הביתי, יש לבצע את ההתקנה בהתאם להנחיות פיקוד העורף על מנת לשמור על התקן המחייב. לכן, מעבר לבחירת התריס חשוב לבחור היטב את החברה וצוות המתקינים, ויש לוודא התקנה מקצועית שאינה פוגעת בבטיחות הדיירים השוהים בממ"ד.

חשיבות הממ"ד בבית

הגענו הביתה בסוף יום עבודה, לקראת סוף ארוחת הערב. לפתע נשמעת האזעקה. אנחנו עוזבים הכול ונכנסים למרחב המוגן הדירתי. אנחנו נכנסים לממ"ד ומחכים לפיצוץ שיגיע מבחוץ. בודקים את הפלאפון שיעדכן אותו איפה נחת הטיל מה קורה בחוץ. מלחמה יכולה לתפוס אותנו בכל מקום, וחלק מסטנדרט הבנייה וכורח המציאות של השנים האחרונות אילצו כל בעל עסק או קבלן לבנות מרחבים מוגנים בפרויקטים שלהם.

ישראלים רבים הסבו את הממ"ד שלהם לחלל משרדי, מחסן או לחדר ילדים לתקופת השגרה. מטבע הדברים מדובר בחדר לא מאוורר במיוחד שהגדרתו בראש ובראשונה להגן על הנמצאים בו בעת מתקפת טילים. זה לא סותר את העובדה שבין טיל לבין רקטה ניתן להפוך אותו לחלל נעים לשהייה, זאת בזכות תריס מותאם לחלון ממ"ד.

תריסי גלילה חשמליים הם הפתרון האידיאלי לבעל הדירה או העסק שמעוניין להפוך את המרחב המוגן הדירתי שלו למרחב נעים ובטוח לשהייה. שלושת היתרונות העיקריים שהם מקנים הם שליטה בתאורה ובטמפרטורת החדר, תחושת בטחון מפני פריצות והדף במקרה של נפילת טילים (זאת בזכות הסגירה ההרמטית של הפתחים) ונוחות מירבית.

אילו סוגי תריסים יכולים להתאים לממ"ד בבית?

ישנו מגוון רחב של סוגי תריסים חשמליים המתאימים בין היתר להתקנה בממ"דים:

תריס שלב מוקצף – סוג התריסים הנפוץ ביותר להתקנה ע"י קבלנים בפרוייקטים של דירות. עשוי מעטפת אלומיניום דקה ממולאת פוליאוריטן מוקצף המספק בידוד תרמי ואקוסטי. עם זאת, על אף הפופולריות שלו, החומרים שממנו הוא מורכב הופכים אותו לחשוף יותר לפגיעה ולבלאי לאורך זמן.

תריס שלב משוך – דומה ויזואלית לאחיו עם השלב המוקצף, אך סוג תריס זה מורכב מחומרים מעט כבדים יותר, בעל שכבת אלומיניום כבדה יותר ועשוי מסגסוגות שונות השומרות על חוזקת התריס. התריס כבד יותר ודורש התאמת מנוע חזק יותר לצורך הפעלה לאורך זמן. סוג תריס זה אטום ועמיד יותר מתריס מוקצף אך מצד שני הוא אינו אוטם לחלוטין כניסת אור.

תריס גלילה – תריס גלילה חשמלי זה נחשב לסוג התריס האיכותי והמומלץ ביותר, זאת בזכות המבנה הייחודי שלו שבניגוד לסוגי התריסים החשמליים האחרים יש בו מצב ביניים של פתיחה בין השלבים המאפשר כניסה של אור אל החדר גם במצב שהתריס סגור ואטום. התריס מהווה פתרון מעולה להצללה ואיטום חדירת אור אל החדר, ומספק הגנה מלאה ויציבה לשוהים בחדר בעתות חירום.

אחד הדברים החשובים ביותר בדירה או העסק הבאים שלכם יהיה הממ"ד, ולכן מומלץ להקדיש זמן למחקר מעמיק ורציני על מיקומו בבית, תכולתו וכמו כן גם על התריסים שיהיו על חלונותיו. אמנם זה נראה כמו עניין של מה בכך, הרי מדובר "רק בתריס", אך מקרים מצערים כדוגמת הטרגדיה של משפחת אביגל משדרות (אשר בנה עידו נהרג מפגיעת רסיס בממ"ד שבו שהה עם תריס סגור חלקית) מעידים כי לפעמים מדובר בעניין של חיים ומוות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן