ארגז תריס נסתר או חיצוני

חלונות ועבודות אלומיניום מהווים הוצאה כבירה במהלך הבנייה או השיפוצים, לכן יש המנסים לחסוך עלויות ללא הבנה וידע בתחום. כאשר מתכננים תריסים וחלונות לבית או לעסק חשוב להתייעץ עם חברה מקצועית המתמחה בייצור והתקנת תריסי גלילה איכותיים ועמידים מאחר ויש להתאים את ארגזי התריס לעובי הקיר, סוג הבלוקים ודרישות העיצוב של הלקוח, ואם לא בוחרים נכון - ארגז התריס צפוי לבלוט מהקיר הפנימי והמראה המתקבל מכוער ופוגע גם באפשרויות העיצוב בחללי הפנים.

מה זה ארגז תריס?

ארגז תריס נמצאת בתוך הבית או המבנה או שהוא חיצוני, הארגז מיועד לאיסוף שלבי התריס ומהווה חלק בלתי נפרד מהתריס שמתקינים במבנה. הארגז יכול להיות פנימי או חיצוני, אם בוחרים בארגז תריס פנימי הוא יכול להיות גלוי או נסתר, והעדיפות היא להתקין ארגז נסתר כדי ליהנות מעיצוב פנים ללא מגבלות וללא בליטה של הארגז המכערת את העיצוב הכללי בנכס.

הבחירה בארגז תריס מוכתבת על פי הדרישות האדריכליות, הטעם האישי של הדיירים או הלקוח העסקי, מגבלות טכניות ומבניות של השלד ומגבלות התקציב. גודל הארגז נקבע בהתאם לסוג שלבי התריס וגובה הפתח, אם הקיר עשוי מבלוקים דקים יחסית הארגז צפוי להיות בולט. חשוב לציין כי ארגז תריס אינו כלול במערכת החלון, לכן ההתקנה שלו לא כלולה בשלב התכנון ובשלב הבנייה. אם הארגז בולט לעין ניתן לכסות אותו בווילון דקורטיבי או על ידי פתרון אסתטי אחר.

יש סוגים שונים של ארגזי תריס פנים או חוץ, בדרך כלל מומלץ להתקין ארגז תריס פנימי ונסתר בפתח שהקבלן הכין מעל החלון או הדלת. בארגז פנימי ונסתר יש מקום לאיסוף שלבי תריס הגלילה כך שהם חבויים בתוך הקיר ולא מפריעים ויזואלית, ואת המכסה של הארגז ניתן לצבוע בגוון הקיר. גודל הארגז מושפע מסוג השלבים והתריס, מגודל הפתח ועוד, וככל שהפתח גדול יותר כך התריס כולל יותר שלבים, לכן ארגז לתריסי גלילה המיועדים לבתי עסק, לקניונים, לחנויות, למוסכים, למפעלים, למבני תעשייה וכו' – חייב להיות גדול יותר לעומת הארגזים הקומפקטיים שמתאימים לתריסים סטנדרטיים הנמצאים בשימוש נרחב בבתים ובמשרדים.

ארגז תריס חיצוני מול ארגז תריס נסתר

עדיף למצוא פתרון המתאים לארגז תריס נסתר ופנימי בגלל החיסכון בעלויות, הקבלן מכין את הפתח בקיר וקבלן התריסים מתקין את הארגז והתריס. ארגז נסתר מהווה פתרון אסתטי מצוין וניתן להסתיר אותו באמצעות חיפוי דקורטיבי או לצבוע את המכסה של הארגז בצבע של הקיר.
יש מקרים בהם חייבים להתקין ארגז תריס חיצוני, בעיקר אם הפתח גדול ואין מספיק מקום להתקנת הארגז. סיבה נוספת לבחירת ארגז חיצוני נובעת בגלל בעיות בידוד וחדירת קור או חום למבנה. את הארגז החיצוני שמותקן מחוץ למבנה ניתן להסתיר באמצעות גגון דקורטיבי או פרגולה.

תחזוקה שוטפת לארגז תריס

ארגז תריס פנימי קל לתחזוקה ולניקיון, אפשר לפתוח בקלות את המכסה כדי לשאוב אבק ולנקות לכלוכים, ניתן להעביר סמרטוט על השלבים של התריס כדי להסיר אבק, והגישה הנוחה מאפשרת לבצע תיקונים ותחזוקה כללית. המבנה הייחודי של ארגז נסתר עשוי להקשות על גישה לרכיבי התריס כמו מנוע, אם הארגז בולט מהקיר הגישה נוחה יותר. תריסי גלילה חשמליים עם ארגז תריס חיצוני דורשים תחזוקה שוטפת, אך הגישה לארגז החיצוני מורכבת יותר.