טיפים לבחירת סורגים לבית

מתכננים לרכוש סורג לביתכם וזקוקים לטיפים מאנשי המקצוע המנוסים בתחום? רוצים לדעת איך בוחרים סורגים לבית? האם כדאי לבחור סורג קבוע או נגלל למיגון חלונות הבית או הדירה? הצוות המקצועי של חברת אינטרמאטל הכין עבורכם מדריך מפורט לבחירת סורגים לבית.

אפיון צורכי הלקוח להתאמת הסורג לביתו

לסורגים המיועדים לדירות ולבתים פרטיים ישנם שני תפקידים מרכזיים:

  • מניעת כניסת גנבים ואורחים לא רצויים דרך פתחי הבית כמו דלתות וחלונות.
  • הגנה מושלמת על הילדים בפני נפילות מפתחי הבית, בעיקר בדירות הממוקמות בקומות הגבוהות.

בדרך כלל מתקינים סורגים לבית כדי להגן ולשמור על הילדים ולמנוע נפילה מהחלון, אך זהו גם פתרון מיגון מומלץ לבעלי הבתים כדי לשמור על הרכוש ולמנוע מגנבים לחדור בקלות לנכס. מאחר וברוב המקרים מתקינים את הסורגים בבית מאילוצי ביטחון ושמירה על הילדים, כדאי לדעת כי כיום יש פתרונות איכותיים ועמידים לסורגים מעוצבים המשדרגים את נראות המבנה, ויש גם תריסים שקופים שניתן לראות דרכם את הנוף והם פחות מפריעים לעין.

סוגי סורגים לבית

חברה מקצועית לייצור ולהתקנת סורגים מציעה שפע עיצובים ומספר סוגי סורגים לבית, למשל:

  • סורג ישר – הסורג עשוי בדרך כלל ממתכת מגולוונת עמידה וחזקה, הסורג ישר ולא בולט מבעד לפתח החלון. ניתן לעצב את הסורג באמצעות שילוב אלמנטים מקוריים וייחודיים ועל ידי עבודות פרזול אמנותיות ואיכותיות.
  • סורג בטן – סורג בטן בולט החוצה וניתן להניח עליו חפצים שונים כמו עציצי נוי, אפשר גם לתלות עליו כביסה. יש מגוון עיצובים וגדלים לבחירה, לכן כדאי להתרשם מעבודות קודמות על מנת לקבל החלטה על עיצוב הסורג.
  • סורג נגלל – דגם איכותי וייחודי של סורג לבית, ניתן לגלול ורטיקלית את הסורג, שלביו מאוחסנים בארגז אחסון יחסית קטן שאינו מפריע לעין או בולט בחלל החדר.
  • סורג מתקפל – דגם מתקדם של סורג ישר המאפשר פתיחה החוצה או פנימה של הסורג, זהו פתרון המתאים בעיקר לחדרי שירות וכביסה ולממ"ד. ניתן לשלב חלק קבוע וחלק מתקפל לפתיחה נוחה ולגישה יעילה ובטוחה לחבלי הכביסה.

תכנון וייצור הסורג על פי דרישות התקן המחייב

חשוב לציין כי מכון התקנים הישראלי הוציא תו תקן ייעודי לייצור סורגים בטיחותיים ועמידים. התקן מחייב את היצרנים לייצר סורגים לבית מחומרים עמידים בעלי תקינה, כאשר הרווח בין שלבי הסורג לא יכולים להיות גדול מ-10 ס"מ, הקוטר של כדור טניס, כדי למנוע מילדים לעבור דרך שלבי הסורג.

כמו כן, חשוב לרכוש סורג לבית ממתכת מגולוונת על מנת להבטיח את עמידותו של הסורג בפני פגעי מזג האוויר, במיוחד גשם וקרינה ישירה. סורג נגלל מגולוון עמיד בפני קורוזיה, ואין צורך לתחזק אותו למעט ניקיון אחת לתקופה.

כדאי להזמין סורג לבית מברזל מגולוון או מאלומיניום קשיח וחזק, עדיף שמוטות הסורג לא יהיו חלולים כיוון שקל יותר לנסר מוט חלול. כמו כן, מומלץ לבחור סורג בעובי של לפחות 12 מ"מ. חברת אינטרמאטל מתמחה בייצור כל סוגי הסורגים לבית ולעסק, החברה המובילה מציעה בין השאר פתרונות מיגון יעילים כגון שערי גלילה, תריסים חשמליים, מבחר דגמים של סורג נגלל לבית, לחניה ולעסק ושלל פתרונות נוספים.

דילוג לתוכן