החלפת מנוע לתריס חשמלי

בשנים האחרונות הפופולריות של תריסי גלילה חיצוניים לבתי עסק, לחניות פרטיות, לחנויות, למוסכים ולבתים פרטיים הולכת וגוברת, בעיקר בגלל אפקטיביות אמצעי המיגון, העמידות הגבוהה, נוחות וקלות התפעול והשימוש והעיצוב המרהיב. בכל תריס גלילה חשמלי יש מנוע איכותי ויעיל שתפקידו להעלות ולהוריד את שלבי התריס ולשלוט בפתיחה ובסגירה שלו. המנוע החשמלי חייב להתאים למשקל תריס הגלילה, לאופן השימוש, לסוג הציר (בדרך כלל ציר עם קפיצים) ולמגבלות טכניות כמו מקום פנוי (מידות המנוע) ומיקומו (מרכז או צד).
מנוע חשמלי לתריסי גלילה ולשערים חשמליים ונגללים עשוי להתקלקל כתוצאה מעומס יתר, שימוש לא נכון, בלאי טבעי, פגעי מזג האוויר, קורוזיה, מכה חזקה ועוד. את התריס החשמלי אפשר לנסות לתקן על ידי טכנאי מיומן, כל עוד כדאי מבחינה כספית לתקן את המנוע ולא להחליפו בדגם חדש ועמיד. אם עלות התיקון גבוהה אין טעם להשקיע כסף בתיקון וכדאי להחליף את המנוע הפגום בחדש. לכן, חשוב לקרוא לטכנאי מקצועי ואמין מחברה מובילה ומוכרת המציעה שירות תיקונים בפריסה ארצית רחבה וחלפים איכותיים במחירים משתלמים וללא פערי תיווך.

מתי כדאי לתקן את המנוע של התריס החשמלי?

 
מנוע של תריס חשמלי הוא הרכיב החשוב ביותר ומחירו עשוי להגיע למאות שקלים ולמעלה מכך. יש מגוון סוגים ודגמים של מנועים לתריסי גלילה חשמליים, ביניהם דגמים המיוצרים בסין ולרוב נחשבים לפחות אמינים ועמידים. ברוב המקרים המנוע הסיני מגיע עם שנה אחריות מהיצרן, בעוד דגמים איכותיים ואמינים יותר, לרוב מתוצרת גרמניה וצרפת, נמכרים עם 5 עד 7 שנות אחריות.

עם זאת, לאחר התקנת תריס חדש או במקרה של תקלה והחלפת המנוע, המתקין חייב לספק ללקוח תעודת אחריות. למעשה, עליו לספק שני סוגי אחריות ללקוח, אחריות של היצרן לתקופה של שנה או יותר ואחריות על העבודה, לרוב לתקופה של 12 חודשים.   


אם התקלה נגרמה בתקופת האחריות חשוב לפנות למתקין או לחברה ששלחה מתקין מטעמה. מתקין תריסים מקצועי יגיע לבית הלקוח כדי לבדוק את התקלה, הוא ינסה לסדר את הבעיה  במקום, אך לעיתים אין ברירה ועליו לקחת את המנוע החשמלי למעבדה המקצועית בחברה או למעבדה של היצרן. כל עוד יש אחריות כדאי לתקן את המנוע, אם לא ניתן לתקן אותו לרוב מקבלים מנוע חדש חלופי, לעיתים זהו מנוע משומש שעבר שיפוץ יסודי והוא כולל אחריות.
אם המנוע כבר לא באחריות כדאי לבקש הצעת מחיר לתיקון, ובהתאם להצעה אפשר לקבל החלטה שקולה האם כדאי להשקיע בתיקון או שעדיף להשקיע במנוע חדש ואיכותי יותר וליהנות מאחריות ארוכה.
 

מתי כדאי להחליף את המנוע?


כאשר מנוע של תריס גלילה חיצוני אינו תקין והאחריות עליו חלפה, כדאי לבקש הצעת מחיר לתיקון המנוע. אם התקנתם מנוע סיני עדיף להשקיע במנוע גרמני או צרפתי. אם עלות התיקון גבוהה, עדיף להחליף את המנוע הישן וליהנות מאחריות ממושכת ומשירות של חברה מקצועית ואמינה.


כאשר החלטתם להחליף מנוע עליכם לבדוק מי היצרן, האם זהו מותג מוכר ואמין, מהי תקופת האחריות ומהי כוללת, וחשוב לבדוק מהו תאריך הייצור של המנוע כדי להימנע ממקרים בהם המתקין מנסה להוזיל עלויות ובוחר להתקין מנוע משומש.
כמו כן, חשוב לוודא כי המנוע מתאים בגודל ובכושר ההעמסה למפרט הטכני של תריס הגלילה, ובעיקר למשקל. המנוע חייב להתאים למשקל ולגודל התריס, לתריס גלילה חיצוני גדול יש להתאים מנוע חזק ועוצמתי.