טיפים לתחזוקת תריס גלילה חשמלי

בבתים, בעסקים ובמבנים רבים ברחבי הארץ מותקנים תריסי גלילה חשמליים, התריס נועד לצרכי מיגון ואבטחה, וגם לצרכי אסתטיקה ועיצוב אלגנטי ומרהיב. תריס חשמלי כולל מנוע חשמלי איכותי ועמיד ומכלולים שונים לתפעול המוצר, לרבות שלבי אלומיניום, מסגרת, מעצור חירום ועוד. כמו כל מוצר חשמלי ואמצעי מיגון גם התריס החשמלי עלול להתקלקל, ישנו בלאי טבעי של מכלולי התריס, תקלות הקשורות למנוע ולמערכת החשמל במוצר, תקלות הנובעות מקורוזיה ומפגעי מזג האוויר ועוד. לכן, חשוב לדאוג לתחזוקה שוטפת של תריסי גלילה חשמליים, מומלץ לבצע את התחזוקה רק על ידי צוות מקצועי ומיומן.

תקלות שכיחות בתריס חשמלי המותקן בבית או בעסק

תריס חשמלי נועד לספק תחושת ביטחון ולהגן על רכוש הדיירים או בית העסק, הוא גם מונע כניסת זרים ואורחים לא רצויים, מקשה על פורצים לחדור למתחם הפרטי ותורם לאינטימיות ולעיצוב חזית המבנה. מאחר ונהוג לפתוח ולסגור את התריס מספר רב של פעמים, לעתים חוזרים על הפעולה מספר פעמים מדי יום, עלול התריס החשמלי להתקלקל.

התקלות השכיחות ביותר בתריסי גלילה חשמליים הם קצר חשמלי, בעיות במנוע התריס, שלט לא תקין, תריס תקוע, שלבים פגומים, נתק בין שלבי התריס ובעיקר בין השלב העליון לבאים אחריו, ירידת התריס על מכשול מסוים ללא אפשרות להעלות את התריס חזרה למקום, קורוזיה, רעש בלתי נסבל בעת פתיחת ו/או סגירת התריס ועוד.

באמצעות תחזוקה שוטפת של התריס ניתן להימנע מתקלות ומבעיות רבות, יש פעולות שניתן לבצע לבד כמו ניקיון שלבי התריס והמסגרת שלו כדי להימנע מחפצים העשויים לגרום לחבלה לשלבים או לגרום לתריס להיות תקוע במקומו ללא אפשרות פתיחה. עם זאת, תחזוקה מקצועית של התריס החשמלי על ידי אנשי מקצוע מנוסים מבטיחה טיפול עמוק ויסודי במנגנון ובשלבי התריס, מניעת תקלות קשות, פתרון תקלות קיימות בעלות סבירה ובעיקר התחזוקה מאריכה את חיי המוצר.

בלאי טבעי וטעויות אנוש

רוב התקלות בתריסי גלילה חשמליים נגרמות כתוצאה מתפעול לקוי של התריס ומטעויות אנוש כמו הורדת התריס על חפץ חד או מכשול פיזי, שבירת מתג הפעלה, הפעלת לחץ כבד על שלבי התריס, גרימת קצר שלא במתכוון ועוד. יש בעיות הנגרמות כתוצאה מבלאי טבעי, מפגעי מזג האוויר מניסיון פריצה לבית או לעסק, מבעיות חשמל במבנה וכיוצא בזה. כדי להאריך את חיי התריס החשמלי מומלץ להזמין צוות מקצועי ויעיל לתחזוקה שוטפת של התריס, לפחות פעם בשנה. מעבר לכך, חשוב לדאוג לניקיון שוטף של שלבי התריס, לבדוק כי אין מכשולים פיזיים העלולים לגרום לתריס לבעיות שונות ולבדוק האם ישנם סימני קורוזיה כדי לטפל ביעילות בבעיה ולמנוע את החרפת הבעיה.

עבודות מסגרות

במסגרת התחזוקה השוטפת של תריסי גלילה חשמליים ניתן לבצע עבודות מסגרות ברמה גבוהה כדי לתקן בעיות במוצר, את העבודה ניתן במקרים מסוימים לבצע בבית הלקוח. כמו כן, אפשר באותה הזדמנות להזמין עבודות מתקדמות כמו שערים מברזל, גדרות בשלל עיצובים, עבודות נפחות מקוריות לשדרוג העיצוב ולהגברת יעילות אמצעי המיגון במבנה, קונסטרוקציות שונות, פרגולה, מעקות וסורגים מברזל ומחומרי גלם נוספים.   

תריס גלילה חשמלי
תריס גלילה חשמלי