ההבדל בין סוגי התריסים השונים לבית ולתעשייה

תריסים לבית ולעסק נועדו למטרות שונות, מאחר והתריס בדירה או בבית הפרטי מיועד בעיקר כמוצר הצללה המאפשר שליטה בכמות האור החודש לנכס ומשמש גם למטרת פרטיות, בעוד שתריס לתעשייה משמש בעיקר כמוצר מיגון לסגירת פתחים גדולים. באופן כללי נהוג לחלק את התריסים ל-4 סוגים עיקריים: תריס חשמלי, ידני, הזזה או ונציאני, ובקטגוריית התריסים לתעשייה יש סוגים נוספים המתאימים לשימוש תעשייתי.

ההבדל העיקרי בין סוגי התריסים השונים לבית ולתעשייה הוא מטרת התריס ואופן השימוש בו, בדרך כלל התריסים המיועדים לתעשייה הם גדולים ומשמשים גם כדלת לעסק, התריס החשמלי לתעשייה הוא מוצר מיגון איכותי המקשה על הפורצים, מונע גניבות ומונע מסקרנים להציץ לחנויות ולעסקים, למרות שיש גם תריס שקוף.

סוגי התריסים הקיימים לשימוש ביתי או תעשייתי

התריסים הנפוצים ביותר לשימוש ביתי הם: 


• תריס רגיל (ידני) – תריס פשוט עם שלבי פלסטיק או אלומיניום, התריס מותקן בפתח החלון ונגלל לקופסה הממוקמת מעל המסגרת. כדי לפתוח או לסגור את התריס יש למשוך ברצועה הידנית. זהו התריס הזול ביותר, קל לנקות אותו אך התריס יחסית עדין.
• תריס חשמלי – פיתוח מודרני ומתקדם של התריס הידני, ניתן לחבר תריסים חשמליים למערכת בית חכם ולשלוט בהם גם מרחוק, התפעול של התריס החשמלי נוח ואין צורך להפעיל כוח כדי להרים או לסגור את התריס.
• תריס ונציאני – התריס מרשים ביופיו, הוא מורכב משלבים דקים המחוברים באמצעות כבלי פלדה וסרטים באמצע לאיסוף התריס. מומלץ להזמין בעל מקצוע מיומן להתקנת התריס בגלל מורכבותו. קשה מאוד לתקן תריס ונציאני בגלל החלקים העדינים.
• תריס הזזה – הפתיחה של התריס היא לצדדים, זהו תריס יחסית פשוט ובגלל מחירו האטרקטיבי הוא נפוץ בבתים רבים, התריס סובל מבלאי טבעי והבלות מתייבשות יחסית מהר לכן אחת לתקופה יש להחליף שלבים ולתקן את התריס.
• תריס אור – אחד התריסים הפופולריים ביותר כיום, תריס אור מאפשר שלושה מצבי פתיחה וניתן לשלוט היטב בכמות האור החודרת פנימה לחלל החדר. במצב ביניים שולטים בכמות האור החודרת לבית, נהנים מפרטיות מלאה וניתן להשקיף החוצה ולצפות בנוף, אך מבחוץ אי אפשר לראות מה קורה בחדר. זהו תריס איכותי ועמיד העשוי מאלומיניום, התריס יקר בהשוואה לתריסים הרגילים והוא אינו סובל מקורוזיה. 

התריסים הנפוצים לשימוש תעשייתי הם:

כאשר בוחרים תריס חשוב להתייחס לאיכות החומרים ולנוחות התפעול והתחזוקה. בעבר הלא רחוק רוב האנשים התקינו תריס רגיל עם שלבים של פלסטיק מוקצף, השלבים סובלים מבלאי מהיר יחסית, לכן עדיף להשקיע בתריס איכותי ועמיד יותר, וכיום רוב האנשים בוחרים תריס אור בגלל המראה היוקרתי, העמידות המעולה והתפעול הנוח.

דילוג לתוכן