טיפים לשמירה על תריסים חשמליים

לאחר שרכשתם תריסים חשמליים לחנות, למשרד או לכל מקום אחר, עליכם להמתין עד סיום שלב הייצור ורק אז יתקינו את התריס בעסק שלכם. בשלב זה מומלץ לבקש מצוות המתקינים של החברה המלצות וטיפים לגבי תחזוקה שוטפת ושמירה על התריס החשמלי. התחזוקה פשוטה למדי ואינה מחייבת להזמין איש מקצוע מנוסה, אך עליכם להקפיד על הנחיות השמירה על התריס כדי ליהנות ממנו במשך שנים ארוכות וכדי למנוע תקלות ובעיות.

טיפול מניעתי ותפעול נכון מונעים את רוב התקלות בתריסי גלילה

הדרך היעילה והבטוחה ביותר להגן ולשמור על התריס החשמלי המותקן בעסק שלכם או בביתכם היא להקפיד על תפעול נכון ועל פי הנחיות היצרן. אמנם, תפעול תריס חשמלי כרוך בלחיצת כפתור ותו לא, אך בגלל המבנה המיוחד של שלבי התריס החשמלי יש לוודא בכל הפעלה כי אין גורם המפריע לשלבים לעלות או לרדת. למעשה, אחת התקלות השכיחות ביותר עם תריסים חשמליים הוא השארת חפץ בטעות ובלי לשים לב במסילה התחתית, וכאשר מורידים את התריס מופעל לחץ רב על השלבים ואלו עלולים להישבר, להיסדק או לצאת ממקומם.

תקלה שכיחה נוספת נגרמת בגלל תנועת השלבים ימינה ושמאלה במהלך ניקיון יסודי של התריס. מומלץ לנקות את התריס מאבק ולכלוכים המצטברים עליו, יש לנקות את שלבי התריס מבפנים ומבחוץ באמצעות מטלית לחה, אם יש לכלוך קשה כמו שאריות שומן או אבק ועלים יבשים שנדבקו לתריס, ניתן להשתמש בחומרי ניקוי בהתאם להנחיות היצרן וסוג החומרים מהם השלבים עשויים.

בזמן הניקוי חשוב לא להפעיל לחץ רב מדי על השלבים, יש לדאוג כי השלבים אינם זזים ויוצאים ממקומם, אחרת בעת הפעלת התריס הם עלולים להישבר ולגרום לתקלה חמורה.

חשוב לציין כי שלבי התריס העשויים מפלסטיק מוקצף וקשיח סובלים מבלאי טבעי. עם הזמן נוצרים סדקים זעירים ואלה הולכים ומתרחבים ככל שהזמן חולף. עייפות החומר, תזוזת השלבים והתקנה לא מקצועית – כל אלו ועוד עלולים לגרום לבעיות ולתקלות בתריס החשמלי, לכן חשוב לאבחן ולבדוק מדי פעם את השלבים כדי לאתר תקלות בזמן, למנוע בעיות מורכבות יותר בהמשך ולהקדים תרופה למכה.

תחזוקה שוטפת אחת לשנה

יצרנים מובילים ממליצים ללקוחות הרוכשים תריס גלילה חשמלי להזמין טכנאי מיומן לתחזוקה שוטפת לפחות פעם בשנה. הטכנאי המנוסה מפרק את מנגנון התפעול של התריס, משמן צירים, מטפל במנוע החשמלי ובודק את יעילותו, מחליף שלבים שבורים, מכייל את המערכת, בודק רצועות ועוד. בנוסף הוא יחליף קפיצים ישנים כדי להבטיח את תקינות המערכת ועל מנת לאפשר ללקוחות תפעול נוח ויעיל של התריס ללא תקלות מיותרות.

בכל מקרה של רעש מוזר, תריס הנסגר בצורה אלכסונית, בעיות תפעול ועוד, חשוב להזמין טכנאי לתיקון התריס. התריס החשמלי מהווה גם מוצר מיגון ואבטחה, לכן אין לדחות את הטיפול וכדאי לשמור על התריס כדי להבטיח מיגון יעיל ולמנוע מאורחים לא רצויים לחדור למבנה.

דילוג לתוכן