כיצד לתחזק דלתות מהירות?

עסקים רבים זקוקים לפתרון ייעודי לפתיחה מהירה של הדלתות כדי לשמור על שטף העבודה, לחסוך זמן, לשפר ביצועים ולחסוך בעלויות. הדלתות המהירות מתאימות למגוון רחב של שימושים כגון: חדרים נקיים, מפעלי מזון, מוסכים, מתקנים לוגיסטיים, מרלו"גים, חניונים בבנייני מגורים ומשרדים, ולמגוון שימושים תעשייתיים נוספים. 


לאחר התקנת הדלת המהירה בעסק חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת בהתאם להנחיות היצרן או המשווק, ומעבר לניקיון השוטף שנועד להסיר אבק ולשמור על רכיבי המנגנון והדלת המהירה, יש לבצע תחזוקה הכוללת החלפת חלפים הסובלים מבלאי וסדקים, שימון צירים בהתאם לצורך ועוד.


אופן התחזוקה של דלתות מהירות


דלתות מהירות נמצאות בשימוש נרחב בכל ענפי התעשייה והמסחר, הן מתאימות גם לחניונים של בנייני מגורים או משרדים ולשימושים נוספים. הדלת המהירה עשויה מחומרים איכותיים כאשר המסך הנגלל תוך שניות ספורות עשוי בדרך כלל מפרופילים של אלומיניום, אלו פרופילים אופקיים ואטומים בעובי של כמה עשרות מ"מ, בהתאם לשימוש ולדרישות הלקוח. המנגנון של הדלתות המהירות כולל תותב העשוי מאלומיניום עמיד וחזק בשני הצדדים של כל שלב, התותב מהווה מסגרת לשלבי הדלת וכולא את הפרופיל כדי להבטיח תפעול תקין, יעיל ובעיקר מהיר של הדלת.       


הדלתות המהירות מצוידות במנוע חזק ועמיד במיוחד מאחר המנוע חייב לתפקד במצבי לחץ ולעמוד בפתיחה וסגירה מהירה מספר רב של פעמים מידי יום. כמו כן, הדלת המהירה כוללת מנגנוני בטיחות מתקדמים ומשוכללים כדי למנוע את ירידת הדלת אם החיישנים מזהים מכשול מסוים בנתיב הפעולה של הדלת המהירה, הדלת מצוידת גם במערכת פיקוד בקרה, ויש דלתות המגיעות עם מתג המותקן על קיר סמוך לדלת, שלט רחוק או כרטיס מגנטי ויש דלתות עם מערכת פתיחה המבוססת על אפליקציה וטלפון סלולרי. 


בהתאם לדגם של הדלת המהירה יש לבצע תחזוקה שוטפת על פי הנחיות היצרן. חשוב לדאוג לניקיון יסודי של הדלת המהירה, אפשר לשטוף אותה בלחץ מים גבוה כדי להסיר אבק ושאריות לכלוך, השטיפה מונעת תקלות מיותרות העלולות לגרום לנזק ולעיכוב בתהליכי הייצור במפעל ובשטף העבודה. 


התחזוקה השוטפת של הדלתות המהירות כוללת גם ניקוי יסודי של המסילה, הפרזול והעזרים הנלווים, המסילות עשויות מפרופיל אלומיניום לכן אין חשש משטיפה במים מאחר והאלומיניום אינו מחליד. בנוסף, אחת לתקופה, ובהתאם להנחיות היצרן, יש להחליף מכלולים שונים הנדרשים לתפעול תקין ויעיל של הדלת המהירה, למשל מיסבים כדוריים שתפקידם לאפשר תנועה חלקה ומהירה של הדלת, החלפת בקרים מתוכנתים הסובלים מבלאי טבעי או תקלה, תיקון והחלפת רכיבים במערכת הפיקוד ויש לבצע תחזוקה נכונה גם למנוע של הדלת.
התחזוקה השוטפת כולל שימון וגירוז רכיבים המחייבים זאת, למשל מיסבים. המיסבים נמצאים תחת לחץ רב ואחת לשנה יש לבדוק את תקינותם ובהתאם לצורך להחליף את המיסבים ושאר החלקים הנחוצים לתפעול נוח ומהיר של הדלת.
תחזוקה נכונה ובאופן שוטף של דלתות מהירות מבטיחה מינימום תקלות, הוצאות נמוכות יותר ועבודה בשטף ללא עיכובים ותקלות. מומלץ לבצע את התחזוקה השוטפת על ידי אנשי מקצוע מיומנים. כמו כן, כדאי להזמין טכנאי דלתות המתמחה בתחזוקה של הדלתות המהירות, עדיף לבחור באיש מקצוע מטעם החברה ממנה רוכשים את המוצר, כך מבטיחים חלפים מקוריים ואיכותיים, עבודה עם אחריות ותחזוקה מקצועית ונכונה על פי הנחיות היצרן.