תיקון שערים חשמליים – מדריך להתמודדות עם שער תקול

שער חשמלי הוא מתקן חשמלי עם מנגנון יחסית פשוט, השער משמש למיגון, לאבטחה, לשמירה על רכוש ולמניעת כניסת אורחים זרים ולא רצויים לשטח או למתחם הפרטי. שערים חשמליים נחשבים לאמצעי מיגון יעיל ואפקטיבי, הם פופולריים בכל הארץ וניתן למצוא אותם בכניסה לקיבוצים וליישובים, בכניסה לחניות פרטיות ולחניונים ציבוריים, בכניסה למפעלים, למבני תעשייה, לעסקים גדולים, למוסדות שונים ולבתים פרטיים.  


השער החשמלי בדיוק כמו כל מוצר חשמלי אחר עשוי להתקלקל בגלל בלאי טבעי, תקלות מנוע, תקלות שונות בלוח הפיקוד והבקרה, פגיעה והרס של העין האלקטרונית או רכיב אחר במנגנון, תקלות בשלט ועוד. כאשר מאתרים תקלה בשער חשמלי מומלץ להזמין טכנאי שירות מחברה מקצועית ואמינה המתמחה בתכנון, ייצור, תחזוקה ותיקון שערים חשמליים מכל הסוגים והגדלים, לרבות שערים לחניה פרטית, יחד עם זאת יש תקלות פשוטות יחסית שניתן לפתור בשיטות עשה זאת בעצמך וללא סכנה או חשש מפגיעה בשער ורכיביו.

אילו תקלות נפוצות יש בשערים חשמליים?

בין אם יש לכם שער חשמלי לחניה הפרטית ובין אם יש לכם שער חשמלי בעסק, יש תקלות המחייבות תיקון על ידי טכנאי מוסמך ומנוסה. אם השער החשמלי ישן ואתם סובלים מבעיות ותקלות רבות, כדאי להתייעץ עם הטכנאי המנוסה כדי לקבל החלטה האם יש טעם לתקן עוד פעם את השער ולמעשה לעשות תיקון המהווה טלאי מעל טלאי, או שעדיף להחליף את השער הישן והבעייתי בדגם איכותי וחדש. 

התקלות הנפוצות ביותר בשערים חשמליים הן:

• שלט חשמלי תקול – כל שלט עשוי להתקלקל מסיבות שונות, בעיקר בלאי טבעי או שימוש לא נכון, יחד עם זאת אחת התקלות השכיחות ביותר בשלטים היא סוללה ריקה, וכל שעליכם לעשות הוא להחליף את הסוללה הישנה.
• שער לא נפתח או זז – ברוב המקרים הבעיה נגרמת בגלל חפץ המפריע לפתיחת או לסגירת השער החשמלי, למשל צעצוע של אחד הילדים המונע מהשער להיסגר, סלע, אבן גדולה וכבדה וכדומה. אם אין חפץ שמפריע לתנועת השער כדאי להזמין טכנאי לאבחון הבעיה.
• תקלות מנוע – יש מגוון תקלות מנוע, חשוב לאבחן את התקלה רק על ידי טכנאי מקצועי ומוסמך ואין לנסות לתקן את המנוע לבד בגלל סכנת התחשמלות וגרימת נזקים קשים למערכת. אם אין אפשרות לתקן את המנוע הטכנאי ימליץ על החלפת המנוע התקול.
• תקלות במערכת הפיקוד – מנגנון הפיקוד של השער החשמל יכול להתקלקל בגלל בלאי, חדירת מים או רטיבות, קורוזיה ועוד. רק טכנאי רשאי לבדוק את הרכיב ולתקן או להחליף אותו.
• צירים – אם השער חורק בזמן הפעלה ותנועה וכאשר השער מתקשה לנוע, כנראה שיש לשמן צירים, וניתן לעשות זאת לבד.
• תקלות בחיישנים או בעינית – תקלה נפוצה המחייבת החלפת רכיבים, למשל תקלה בעינית הדיגיטלית או תקלה ברכיב ההפעלה הסלולרי.
תחזוקה שוטפת מונעת תקלות יקרות.


חשוב להקפיד על הנחיות היצרן לגבי תחזוקה שוטפת של השער, יש פעולות שניתן לבצע לבד אך אחת לשנה כדאי להזמין טכנאי מהחברה כדי לבצע תחזוקה מקיפה ויסודית יותר. תחזוקה שוטפת מונעות בעיות, חוסכת עלויות ומאפשרת לגלות רכיבים תקולים שכדאי להחליף כדי למנוע תקלה מורכבת ויקרה יותר לטיפול.

השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן