איך לתקן תריס חשמלי לבד?

תריס חשמלי הוא מוצר איכותי ואמין, אך כמו כל מכשיר חשמלי הוא סובל מבלאי טבעי ועשוי להתקלקל. יש מגוון תקלות נפוצות בתריסים חשמליים נגללים לבית או לעסק, את רוב התקלות השכיחות אפשר לתקן לבד בשיטות עשה זאת בעצמך. לכן, אם התריס החשמלי המותקן בביתכם או בעסק שלכם התקלקל כדאי לכם לקרוא את הכתבה שהכנו עבורכם, ורגע לפני שאתם מזמינים טכנאי או בעל מקצוע אחר, כדאי לנסות ולאבחן את התקלה ולתקן את התריס לבד כדי לחסוך הרבה כסף וגם ליהנות מהעבודה.

תקלות נפוצות בתריס חשמלי

התקלות הנפוצות ביותר בתריס חשמלי הן:

 • התריס לא עולה או נסגר טוב בגלל מסילה מלוכלכת או עצם זר המפריע לפעולה התקינה של התריס.
• שלבי התריס לא עולים לגובה הרצוי בגלל בעיית כוונון של המנוע.
• השלב העליון התנתק.
• התירס לא עוצר במקום הנכון.
• תריס תקוע ולא מגיב להפעלת המתג.
• רצועה קרועה.
• התריס יוצא מהמסילה.

אלו תקלות נפוצות בכל התריסים החשמליים. התריס החשמלי כולל מנוע, מתגים, רצועות, קפיצים, ברגים וחלקים נוספים. לעיתים התקלה פשוטה וכל אחד יכול לתקן אותה לבד, בלי להזמין איש מקצוע, אך יש תקלות מורכבות המחייבות ידע וכלים מקצועיים, במקרים אלה עדיף להזמין טכנאי מנוסה ואמין אחרת עלולים לגרום לנזק גדול יותר המחייב תיקון יקר.

ניתן לנסות לאבחן את התקלה לבד, ולאחר האבחון המהיר ניתן להחליט האם לנסות לתקן את התריס בשיטות עשה זאת בעצמך וללא כל עלות, למעט חלפים, אך אם לא מצליחים לתקן את הבעיה כדאי להזמין טכנאי מהחברה ולא לגרום ליותר נזק.

אגב, אם הבעיה בתריס נובעת בגלל כשל במנוע רק מומחה לתיקון תריסים (או חשמלאי) יוכל לפתור את הבעיה. אם תנסו לתקן את המנוע החשמלי לבד פוטנציאל הנזק גדול, ואין לקחת סיכונים מיותרים כאשר מדובר בחשמל.

אילו תקלות בתריס החשמלי אפשר לתקן לבד ומתי מומלץ להזמין טכנאי?

תיקון תריס חשמלי יכול להיות פשוט במצבים כמו שלב שהתנתק, כוונון לא נכון, עצם זר שמפריע לסגירה או לפתיחת התריס החשמלי, תושבת מתפוררת וכדומה. ניתן למצוא בחנויות כלי עבודה וחומרי בניין וברשתות עשה זאת בעצמך חלפים ומכלולים שונים של תריסים חשמליים ולתקן לבד את התריס. אגב, יש מדריכים מפורטים באינטרנט, בעיקר סרטונים ביוטיוב, באמצעותם תוכלו לאבחן את התקלה לפתור את הבעיה בשיטות עשה זאת בעצמך.

יחד עם זאת, ישנן תקלות נפוצות בתריס החשמלי שלא ניתן לפתור לבד, למשל מנוע תקול, רצועות קרועות, בקר לא מגיב ועוד. באופן כללי, אם התקלה בתריס החשמלי היא בגלל כשל מנוע יש להזמין איש מקצוע מנוסה, עדיף דרך החברה. 

חברות לייצור ולהתקנת תריסי גלילה חשמליים בבתים פרטיים, בחניות, במוסכים, במפעלים ובעסקים נוספים מציעות שירות טכנאים בפריסה רחבה, הטכנאי מגיע עם כל הציוד הנדרש לתיקון של התריס במקום, ולאחר פתרון הבעיה מקבלים אחריות על התיקון לזמן מסוים נקוב מראש.

בעיות הקשורות לכוונון, מסילות, תושבות, רצועות ושלבים – ברוב המקרים ניתן לפתור לבד, כל עוד יש לכם ידיים טובות וכלי עבודה. כוונון המנוע נחשב למשימה פשוטה, אם אינכם יודעים כיצד לבצע זאת ניתן להתקשר למוקד התמיכה של החברה ממנה רכשתם את התריס. רצועות אפשר להחליף לבד, אך העבודה דורשת שני אנשים בגלל משקל התריס, והעבודה עשויה להיות מעט מורכבת למי שלא תיקן מעולם תריסים.

לסיכום, תריס חשמלי הוא מוצר אמין ועמיד, אך בגלל בלאי טבעי ושימוש לא נכון התריס עלול להתקלקל. כאשר התריס מתקלקל כדאי לנסות ולאבחן את התקלה ולפתור אותה לבד כדי לחסוך עלויות, אלא אם מדובר בבעיה מורכבת או בתיקון המנוע, ואז חשוב להזמין טכנאי מקצועי.