התקנת תריסים לחנויות על פי תקן רשמי

בתי עסק הינם בעלי אחריות רבה וגדולה.
בכל בית עסק יש חשיבות תפעול יומיומית וכן חשיבות שמירה על החפצים או הסחורה המצויה בו, כמו גם תקינות השירותים המוענקים על ידו.
על מנת להבטיח את הפעילות התקינה של כל בית עסק מדי יום ביומו ננקטים לא מעט צעדי מניעה:
התקנת מערכת אבטחה מקצועית, התקנת אזעקה, חיבור למוקד ועוד.
אלו הם חלק מהצעדים שיכול בית עסק לנקוט בהם על מנת לשמור על בטיחותו ולהבטיח את פעילותו השוטפת.

בין האלמנטים החשובים ביותר לשמירה על פעילותו הנכונה של בית עסק נמצאים תריסי הגלילה – המבטיחים אותו מפני פורצים וגנבים וכן מאפשרים אחסון בראש שקט של סחורה מסוגים שונים הדרושה לתפעול השוטף של העסק.
יחד עם זאת, חשוב לדעת כי תריסים לחנויות הינם בעלי תו תקן רשמי ומצריכים עמידה בתנאים מסוימים על מנת לשמור על תקינותם. למעשה, התקנת תריסים לחנויות שלא על פי חוק הינה עבירה פלילית ועלולה לסכן את האדם.

התקנה לא נכונה מהווה עבירה פלילית

תריסי גלילה לחנויות אינם רק מסכנים את בעל העסק ואת העוברים בהתקנתם באופן לא נכון, הם למעשה גם חושפים את מנהל בית העסק לתביעה של עשרות אלפי שקלים במקרים בהם תתקיים פגיעה כלשהו אשר מקורה יתגלה באופן התקנת תריסי הגלילה.
על פניו, מדובר בפתרון משמעותי וחשוב ביותר לכל בית עסק:
שערים חשמליים ומחסומים הינם הפתרון היעיל ביותר להתגוננות מפני אורחים לא רצויים, כניסת כלי רכב לשטח בית העסק ושמירה כללית על בטחון המקום.
נכון להיום, תריסי גלילה מותקנים בחללים שונים ומגוונים:
ביניהם ניתן למצוא חניונים וחניונים ציבוריים, מפעלים וחברות, מרכזי הייטק ובנייני תעשייה, כניסות ליישובים ובתים פרטיים, עסקים ועוד מגוון רחב של מבנים. כל אלו מבקשים לבטח את עצמם בצורה הטובה ביותר.

הסכנות העומדות מאחורי תריסי גלילה

יחד עם ואפילו בשל התכונות הייחודיות של תריסים לחנויות – נוצרות סכנות רבות בהתקנת תריסי גלילה.
תריסי הגלילה הכבדים אשר בימים כתיקונם מסייעים למניעת פריצות וגניבות – הופכים להיות איום של ממש כאשר הם אינם מתופעלים או מותקנים כראוי.
טעויות נפוצות בהתקנת תריסי הגלילה, שימוש לא נכון בשערים או תחזוקה מזניחה של התריסים עלולה לגרום לתאונה.
תאונות אלו גובות חיי אדם.
בין התאונות הנפוצות והסכנות העלולות להתרחש בתחזוקה לא נכונה של נגללות לחנויות ישנם מקרים של נפילת תריסים על מכוניות העוברות תחתיהם או אפילו על בני אדם, לכידה של האדם בין השער לבין הקיר, התחשמלות על ידי התריס ועוד.
לפיכך – חשוב לשמור על התקנה נכונה של תריסי גלילה לחנויות.