​איך לשמור על התריס? טיפים לתחזוקה נכונה

כבעלי הבית או העסק, חשוב מאוד שתבדקו באופן קבוע את מצבו של תריס הגלילה שחוצץ בין הסלון לגינה שלכם או את שער הגלילה שמותקן בכניסה.

אתם בטח נורא מרוצים מהיכולת של השער או התריס להגן עליכם מפני החוץ, אבל אם הם לא יתוחזקו כראוי, תפקודם עלול להיכשל ולגרום בסופו של דבר לבעיה גדולה במנגנון ההפעלה. מסיבה זו מומלץ לטפל בהתקנים חשמליים אלה באופן קבוע.

למעשה, דלתות גלילה, תריסים או שערים בשיטת הגלילה לא מצריכים איזו תחזוקה מתוחכמת. כל מה שאתם צרכים לעשות זה לשמור על הניקיון, מדי פעם לשמן ולוודא שהם אכן מתפקדים היטב.

אם רק תקפידו לאורך זמן על הוראות התחזוקה, יתברר לכם שניקוי תריסי הגלילה כרוך במעט מאוד מאמץ. הנה כמה טיפים שיוכלו להבטיח שהתריס או השער יפעלו במצב מעולה לאורך שנים רבות:

לנקות היטב ובאופן סדיר את התריס או שער הגלילה

לא מעט אנשים נוטים להזניח את הדלתות והתריסים שלהם וכתוצאה מכך הופך תריס האבטחה החיצוני מאובק ושמנוני עד שלפעמים מנגנון התריס פשוט מפסיק לפעול בצורה חלקה. אם אתם רוצים לשמור על התריס שלכם, אז בדיוק כמו שאתם דואגים לניקיון של שאר חלקי הבית, הקפידו לנקות אותו באופן סדיר.

נקו את המסילה ואת הפס התחתון של התריס והסירו שאריות של אבק ופסולת שהצטברו עליהם. מה יקרה אם לא תנקו אותם? הלכלוך עלול לעצור את מנגנון הנעילה של התריס. אז אל תאפשרו הצטברות של לכלוך כמו עלים או ענפים על פרופיל התריס ונקו במטלית לחה את כל שטח הפנים של התריס אחת לשבוע או בתדירות הדרושה.

אחת לכמה זמן בדקו אם בתריס לא נתקעו חלקי צעצוע של הילד, קיני צרעות או ציפורים וכול עצם זר אחר. אם כן, סלקו אותם משם מיד.

אחת לשלושה חודשים מומלץ לשטוף את משטח התריס במים עם סבון עדין ולהסיר באמצעות מברשת רכה לכלוכים שנדבקו לתריס (כמו עפר, מלחים וחומרים אחרים שעלולים לחסום את מנגנון הנעילה). שימו לב והיזהרו מאוד מפני התזת מים על האזור שבו נמצא מנגנון התריס.

לשמור על תריס משומן כראוי

אחת הטעויות הנפוצות היא לחשוב שלאחר התקנת התריס או השער, הם כבר לא זקוקים לשום תחזוקה כדי לשמור עליהם. תריסי האבטחה זקוקים לשימון. אם הם לא ישומנו כראוי, במשך הזמן אתם עלולים להיתקל בקושי לפתוח ולסגור אותם.

קחו בחשבון שיש סוגים של תריסי גלילה שדורשים טיפול בגריז או שמן פעם או פעמיים בשנה ויש תריסים שמכילים מיסבים לסיכה עצמית שאותם אולי לא תצטרכו לשמן. לכן, לפני שאתם מתכננים לשמן את התריס, התייעצו עם הספק ממנו רכשתם את התריס או השער.

לבדוק אם נגרם נזק

תנאי מזג אוויר קשים עלולים לפגוע בתריס הגלילה שלכם. מסיבה זו עליכם לבחור מלכתחילה בשער או בתריס המתאים ביותר לתנאי מזג האוויר בסביבה שלכם. בכול מקרה, חשוב לבדוק באופן קבוע אם התריס ניזוק או החל להחליד.

אם תזניחו ולא תטפלו בנזקים שנגרמו עם הזמן לתריס, הבעיה עלולה להחמיר ולבסוף אולי גם תצטרכו להחליף את התריס הישן בחדש. 

השאירו פרטים ונחזור אליכם

דילוג לתוכן